RAABWORKS | JOUW BEDRIJF ONLINE, ALTIJD VINDBAAR

Werkwijze RaabWorks

Meer bekendheid, meer vertrouwen en dus meer werk! Uw bedrijf online, altijd vindbaar!

De presentatie van uw bedrijf is enorm belangrijk. Hiermee wint u het vertrouwen van de consument en uw bedrijf krijgt meer bekendheid. Daarnaast levert een professionele presentatie, indien deze op een juiste manier wordt ingezet, ook nog eens meer omzet op! Om u en uw bedrijf te helpen zich professioneel te presenteren, hebben wij RaabWorks ontwikkeld.

Waarom RaabWorks?

Om online gevonden te kunnen worden is het hebben van een eigen website natuurlijk enorm belangrijk. De consument kan vervolgens op drie verschillende manieren te werk gaan om u als bouwprofessional te vinden:

  • De consument kent uw website adres en voert dit direct in.
  • Hij kent uw bedrijfsnaam en zoekt hiermee op zijn favoriete zoekmachine.
  • Hij zoekt in zijn favoriete zoekmachine naar een vakman voor zijn klus. Denk hierbij bijvoorbeeld aan zoektermen als: ‘Aannemer in Utrecht’ of ‘Dakkapel plaatsen Den Bosch’.

Inmiddels gaat 90% van de Nederlanders dagelijks online. In meer dan 80% van de gevallen start de consument met een zoekopdracht in zijn favoriete zoekmachine. Maar hoe zorgt u er voor dat uw website gevonden wordt in de zoekmachines? Het antwoord op die vraag is: een actuele website met een rijke bron aan informatie over de werkzaamheden die u verricht. U zult op uw website dus informatie moeten hebben over de werkzaamheden die u verricht, voor een goed resultaat in de zoekmachines.

Raab Karcher begrijpt dat het onderhouden van uw website niet uw kerntaak is en dat het beter is als u uw tijd kunt besteden aan het uitvoeren van de klus. Daarom heeft Raab Karcher RaabWorks ontwikkeld. RaabWorks helpt u om online beter gevonden te worden en daarmee de kans op nieuwe opdrachten sterk te vergroten. RaabWorks verzorgt de online marketing voor u en uw bedrijf door middel van een professionele website met een modern design en up-to-date informatie, continu vernieuwd. Of u nu aannemer, metselaar, stukadoor of tegelzetter bent; voor elke bouwprofessional hebben wij een passende oplossing!

google-search
Om u een beter inzicht te kunnen geven in wat RaabWorks voor u kan betekenen leggen we vervolgens stap voor stap alle onderdelen van RaabWorks aan u uit.

Wilt u meer informatie? Stel uw vraag via het contactformulier of neem contact op met onze helpdesk.

Een duidelijk en overzichtelijk inzicht in hetgeen RaabWorks voor u als vakman kan betekenen!

Stap voor stap aan u uitgelegd!

Wanneer u meer informatie wilt over een van onderstaande stappen, klikt u op de titel van de stap. De stap ‘klapt open’ en de informatie wordt zichtbaar. Heeft u de informatie gelezen, dan kunt u deze sluiten door nogmaals op de titel te klikken.

Stap 01: Eigen domeinnaam

Een professionele online presentatie begint natuurlijk met uw eigen domeinnaam en e-mail adres. Samen met u gaan we op zoek naar een geschikt website adres en koppelen hier ook rechtstreeks uw persoonlijke email adres aan. Indien nodig helpen we u met het registreren van deze domeinnaam en e-mail adres. Bent u al in het bezit van een domeinnaam? Dan gebruiken we die toch gewoon!

Stap 02: Het ontwerp

Daarna gaan we samen bepalen hoe uw website er uit gaat zien. We selecteren een ontwerp en gaan dit verder personaliseren met uw eigen logo, kleuren en stijlen. De ontwerpen waaruit u kunt kiezen worden continue doorontwikkeld. Zodoende voldoet uw website aan de laatste technieken. Daarnaast zijn al onze ontwerpen goed te bekijken op zowel computer, laptop, tablet als smartphone. Uw klant kan dus zowel thuis als onderweg de informatie raadplegen zonder dat u het risico loopt dat belangrijke informatie niet juist of helemaal niet wordt weergegeven.In 2014 gebruikte 61% van de Nederlanders een desktop computer om online te gaan, 80% een laptop, 57% een tablet en 78% een smartphone.
responsive-design

Stap 03: De homepagina

De homepage van uw website is de belangrijkste pagina. Het is daarom van belang om hier een goede en professionele eerste indruk achter te laten. Onderdelen die hieraan bijdragen zijn bijvoorbeeld de juiste sfeerfoto’s, een korte omschrijving van uw specialiteiten, het laatste nieuws, uw bedrijfsprofiel, recente projecten, uw contactgegevens en de labels en certificaten waar die u bezit.

Stap 04: Het navigatiemenu

Om alle informatie overzichtelijk aan uw klanten aan te bieden, bepalen we samen de inhoud van het navigatiemenu op uw website. Naast de homepagina zijn de hoofdonderwerpen Over ons, Diensten, Nieuws, Referenties, Onze merken en Contact beschikbaar. Elk hoofdonderwerp kan vervolgens weer worden onderverdeeld in een aantal sub-onderwerpen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan ‘Onze werkwijze’, ‘Ons team’ en ‘Historie’ onder het onderdeel ‘Over ons’.

Stap 05: Uw werkzaamheden

Onder diensten selecteren we alle diensten die u als bouwprofessional verleent. Voor elk denkbaar vakgebied is professionele en up-to-date informatie beschikbaar. Al deze informatie wordt opgemaakt en onderhouden door de professionele tekstschrijvers van RaabWorks. Er wordt regelmatig nieuwe informatie toegevoegd of bestaande informatie aangepast.
Denk hierbij aan bijvoorbeeld aan een duurzamere oplossing voor het renoveren van een vloer of een productnoviteit welke een betere energiebesparing oplevert. Als deze toevoeging voor u interessant is kunt u met een simpele klik de informatie toevoegen aan uw website. Dit geldt ook voor het nieuws uit de bouwwereld. U kunt zelf aangeven of u de informatie wel of niet op uw website weer wilt geven.

Stap 06: Uw merken

Onder onze merken kunt u een selectie maken van de merken die Raab Karcher voert en waar u graag of vaak mee werkt. Zodoende worden altijd de laatste nieuwsberichten, producten en overige informatie van deze merken op uw website weergegeven. Daarnaast geeft u hiermee aan met A-merken te werken, wat weer extra vertrouwen in u als vakman kan geven bij uw klanten.

Stap 07: Referentie projecten

Het onderdeel diensten en de informatie van leveranciers wordt volledig door de specialisten van RaabWorks opgemaakt en onderhouden. U hoeft zelf dus helemaal niets te doen om uw website actueel te houden. Doordat we continu nieuwe informatie toevoegen aan uw website zorgen we ervoor dat uw website actueel blijft. Hierdoor wordt de kans op een goede positie in de zoekresultaten vergroot.
Om uw klanten een goede indruk te kunnen geven, van wat u als vakman voor hen kan betekenen, is het belangrijk om goede referentieprojecten op uw website te plaatsen. Referentieprojecten kunnen worden voorzien voor een omschrijving, afbeeldingen, de door u gebruikte merken en een beoordeling. Met deze beoordeling door de klant kunt u weer extra vertrouwen winnen bij uw potentiele klanten.

Stap 08: Uw Contactgegevens

Wat natuurlijk niet mag ontbreken zijn uw contactgegevens. We kunnen uw vestigingslocatie op een kaart weergeven, zodat uw klant direct zijn route naar u kan bepalen. Natuurlijk ontbreken uw telefoonnummer en persoonlijke e-mail adres op deze pagina niet. Het contactformulier maakt het voor uw klant mogelijk om eenvoudig en snel een vraag te stellen. Het formulier komt in uw e-mail terecht waardoor u snel, eenvoudig en professioneel kunt antwoorden.

Stap 09: Eigen pagina's

Naast de voorgedefinieerde navigatie onderdelen zijn er ook vrije onderdelen welke u naar eigen wens kunt inrichten. Ook in het aantal pagina’s wat u onder deze vrije onderdelen wilt plaatsen bent u vrij. Zo kunt u bijvoorbeeld dieper in gaan op een van uw specialisaties of een uitgebreid referentieproject beschrijven.

Stap 10: En verder...

Natuurlijk mogen de zoekfunctie en koppeling met Social Media niet ontbreken. Daarnaast is het mogelijk om de e-mail adressen van geïnteresseerden te verzamelen en zo uw eigen klantenbestand op te bouwen om zodoende een mailing te versturen.

De teksten voor uw website

De teksten voor uw website worden, in samenspraak met u, opgemaakt. Zodoende kunnen we de kwaliteit van uw website waarborgen. Met behulp van het gebruiksvriendelijke website beheersysteem kunt u ook eenvoudig zelf aan de slag met het aanpassen van teksten, afbeeldingen of bijvoorbeeld het plaatsen van nieuwe referentieprojecten.

Wij beseffen dat het onderhouden van een website veel tijd vraagt. Kostbare tijd die u liever in een klus of project steekt. Daarom staat onze helpdesk altijd voor u klaar om deze aanpassingen aan uw website voor u te doen of u te ondersteunen bij vragen of problemen. Zo kunt u zich bezighouden met het de werkzaamheden waar u goed in bent.

Print marketing ondersteuning

Heeft u nog geen bedrijfslogo, visitekaartjes, briefpapier of ander drukwerk of wilt u deze aan laten passen? Dan kunt u ook bij ons terecht. Zo is niet alleen uw website maar ook uw huisstijl en drukwerk up-to-date. Bij het Premium pakket ontvangt u 1500 credits per jaar. Hiervoor heeft u bijvoorbeeld al een nieuw logo, visitekaartjes en briefpapier. Indien u meer credits nodig heeft kunt u deze altijd los aanschaffen. Ook bij het RaabWorks Basic pakket kunt u losse credits aanschaffen. Een overzicht van het beschikbare Print Marketing materiaal kunt u hier bekijken: Print Marketing materiaal.

RaabWorks Basic of RaabWorks Premium?

RaabWorks Basic of Premium

RaabWorks Basic is een complete, gepersonaliseerde website met relevante en up-to-date informatie die goed vindbaar is in de zoekmachines. U kunt uw website zelfstandig aanpassen met het eenvoudige website beheersysteem of onze helpdesk vragen dit voor u te doen. Wilt u ook uw huisstijl en drukwerk door ons laten verzorgen? Dan kunt u kiezen voor het RaabWorks Premium pakket.

Om u kennis te laten maken met RaabWorks vindt bij beide pakketten een basisinrichting, online workshop en training plaats. Hiervoor richten wij uw website naar wens in want we bepalen samen de uitstraling en de inhoud van uw website tijdens de online workshop. Daarnaast ontvangt u een uitgebreide training van het website beheersysteem.

Is RaabWorks Basic of Premium duur?

In vergelijking tot andere advertentie en promotiekanalen is RaabWorks erg voordelig. RaabWorks is een effectievere oplossing dan bijvoorbeeld adverteren in een week of maandblad. Een website is 24 uur per dag, 7 dagen per week voor een consument te bereiken en de inhoud is altijd aan te passen. Een advertentie is periodiek en kan niet aangepast worden. Gedrukt is immers gedrukt! Daarnaast is een website bereikbaar op het moment dat de consument aan het zoeken is. Bij een advertentie is dat altijd de vraag.

Het proces van aanmelding

Mocht u interesse hebben in RaabWorks dan gaan wij als volgt te werk. Via ons inschrijfformulier of via uw contactpersoon bij Raab Karcher kunt u zich aanmelden voor RaabWorks. Uw aanmelding wordt vervolgens omgezet in een overeenkomst. Vervolgens bespreken we, tijdens een persoonlijk intake gesprek, uw wensen en eisen. Hierna gaan de specialisten van RaabWorks aan de slag met het opzetten en inrichten van uw website. Als deze eerste versie gereed is kunt u hem bekijken en controleren. Na uw goedkeuring ontvangt u een online workshop en training voor het beheren van uw website. Na afronding van deze online workshop zetten we uw website live en kan u door de consument gevonden worden!

Begin vandaag met beter gevonden te worden: RaabWorks, uw bedrijf online, altijd vindbaar! Zo loopt u geen klus meer mis! Neem voor meer informatie contact met ons op via info@raabworks.nl of neem contact op met uw contactpersoon bij Raab Karcher.

 

(Klik hier om direct naar het aanmeldformulier te gaan)