RAABWORKS | JOUW BEDRIJF ONLINE, ALTIJD VINDBAAR

Vraag & Antwoord

Algemeen

Het duurt gemiddeld maximaal 24 uur voordat de website online staat. Let op, de website is dan te bereiken door direct de url van je website in te typen: bijvoorbeeld door www.bouwbedrijfjanssen.nl in te typen. Je website is (nog) niet vindbaar in zoekmachines zoals Google. Het duurt enige tijd voordat zoekmachines jouw website kennen en toevoegen.

Een nieuwe website is niet direct vindbaar via zoekmachines zoals Google. Dit komt doordat zij eerst jouw website moeten kennen, voordat zij deze toevoegen aan hun zoekresultaten. Meestal binnen een week. Om dit proces wat sneller te laten gaan kun je bij de zoekmachines aangeven dat je een nieuwe website hebt aangemaakt. Dit kun je doen door te gaan naar: https://www.google.nl/intl/nl/add_url.html

Vul hier je websitenaam in en vul een omschrijving in. Klik vervolgens op ‘Voeg URL toe’. Nadat je dit hebt gedaan duurt het nog steeds enige tijd voordat zoekmachines je website kennen, maar gaat het vaak wel sneller.

Je kunt een website aanmaken op de pagina: tarieven en registreren. Je kunt hier het pakket kiezen. Doorloop vervolgens de stappen en je kunt starten met je eigen website. Heb je liever hulp van ons? Maak dan een afspraak met onze specialist zodat deze je kan helpen met het opzetten van je website.

Website

Nee, je hebt geen KvK-nummer nodig om je aan te melden op RaabWorks.

Wanneer je een pakket afsluit kun je direct aangeven voor welke extra opties je kiest. Bijvoorbeeld een professioneel e-mailadres, extra pagina’s of  het toevoegen van jouw social media kanalen. Wil je op een later moment een optie toevoegen dan kan dit via het cms.

Als je je wachtwoord niet meer weet kun je op ‘wachtwoord vergeten’ klikken, zodra je probeert in te loggen. Je ontvangt dan een e-mail waarmee je een nieuw wachtwoord kunt aanmaken.

Maandelijks boeken wij het factuurbedrag van jouw rekening af. Dit gebeurt op dezelfde dag als waarop jij jouw website hebt aangevraagd. Voorbeeld: heb jij op 20 september jouw website aangevraagd dan wordt iedere maand op de 20ste het verschuldigde bedrag van jouw rekening geboekt.

Je kunt kiezen voor automatische incasso of betalen via Creditcard betaling.

Je kunt je account maandelijks stopzetten. Dit kun je doen door een e-mail te sturen naar info@raabworks.nl.

Je kunt een extra optie stopzetten door in het cms aan te geven welke optie je stop wilt zetten.

E-mail

Je kunt een professioneel e-mailadres aanvragen door de extra optie: E-mailadres te bestellen. Je kunt dan aangeven hoe jouw e-mailadres moet heten. Het e-mailadres eindigt altijd op de websitenaam. Voorbeeld: websitenaam: www.raabworks.nl. Het e-mailadresadres eindigt dan altijd op @raabworks.nl. Je kunt zelf kiezen wat er voor het apenstaartje moet staan. Vaak wordt er gekozen voor info of een persoonlijke naam.

  1. Ga naar: https://webmail.raabworks.nl.
  2. Voer je gebruikersnaam in.
  3. Voer je wachtwoord in.
  4. Klik op inloggen.
  5. Je bent nu in jouw e-mailbox van jouw raabworks e-mailaccount. Hier kun je e-mails versturen en zie je ontvangen e-mails.

Wil je jouw e-mail instellen in Outlook, iPhone/iPad, Android, Apple mail, Windows 8 of Windows 10? Kijk dan bij de andere kopjes, of lees meer op www.raabworks.nl/e-mail-instellen

Stap 1: Account toevoegen

  1. Open Outlook en klik links boven op ‘Bestand‘.
  2. Start je Outlook voor het eerst dan kun je deze stap overslaan.
  3. Klik op ‘Accountinstellingen‘ in het scherm.
  4. Klik vervolgens op ‘Accountinstellingen‘.
  5. Start je Outlook voor het eerst dan kun je deze stap overslaan.
  6. Er wordt nu een nieuw venster geopend.
  7. In het overzicht van gekoppelde accounts klik je op ‘Nieuw‘.
  8. Start je Outlook voor het eerst dan kun je deze stap overslaan.
  9. Kies vervolgens voor E-mailaccount.
  10. De wizard voor het toevoegen van een nieuw account wordt nu gestart. Als je Outlook voor het eerst start kun je vanaf hier aanhaken.
  11. Kies hier voor ‘Handmatige instelling of extra servertypen‘.
  12. Klik op ‘Volgende‘.
  13. Selecteer de optie ‘Internet e-mail (IMAP)‘.
  14. Klik op ‘Volgende‘.

Stap 2: Jouw gegevens invoeren

  1. Voor de naam in. Dit is de naam die klanten zien in een e-mail. We raden aan hier jouw bedrijfsnaam te gebruiken.
  2. Voer je e-mailadres in.
  3. Geef bij type account ‘IMAP’ in.
  4. Geef bij Server voor inkomende e-mail ‘imap.nameweb.biz’ in.
  5. Geef bij Server voor uitgaande e-mail (SMTP) ‘relay.nameweb.biz’ in.
  6. Laat je gebruikersnaam zo staan of wijzig deze.
  7. Voer je wachtwoord in. Dit is het wachtwoord dat je zelf gekozen hebt bij je bestelling.
  8. Als je alle gegevens hebt ingevuld klik dan op de knop ‘Meer instellingen …‘
  9. Ga naar het tabblad ‘Server voor uitgaande e-mail’.
  10. Vink de optie ‘Voor de server voor mijn uitgaande e-mail (SMTP) is verificatie vereist‘ aan.
  11. Ga naar het tabblad ‘Geavanceerd‘.
  12. Controleer of de poort voor de Inkomende e-mail (IMAP) op 993 Deze pas je natuurlijk aan als het niet zo is.
  13. Geef bij de uitgaande e-mail (SMTP)aan dat er SSL gebruikt wordt en pas daarna de poort aan naar 465.
  14. Outlook is niet zo goed in het vinden van standaard mappen dus we helpen een handje.
  15. Vul daarom bij ‘Pad van de hoofdmap‘ de tekst ‘INBOX‘ in.
  16. Als je dit gedaan hebt klik je op de knop ‘OK‘. We zijn er bijna!
  17. Het ‘Meer instellingen‘ venster is nu gesloten.
  18. Klik op de knop ‘Volgende‘.
  19. Outlook controleert nu de instellingen van je e-mailaccount en verstuurt een test mail naar jouw e-mailadres.
  20. Als alles goed is gegaan klik je op de knop ‘Sluiten‘.
  21. Alles is goed gegaan en je kunt nu e-mail verzenden en ontvangen via Microsoft Outlook.

Stap 1:

  1. Ga naar ‘Instellingen‘ in het homescherm van je iOS apparaat.
  2. Kies vanuit je Instellingen voor ’Mail’.
  3. Selecteer ‘Accounts‘.
  4. Selecteer ‘Nieuw account
  5. Kies in de lijst met opties voor ‘Anders‘.
  6. Kies voor ‘Voeg e-mailaccount toe‘.

Stap 2:

  1. Voer hier de gegevens van je e-mailaccount in.
  2. De naam is de naam die jouw klanten te zien krijgen. Vul hier je bedrijfsnaam in.
  3. Het e-mailadres is jouw gekozen e-mailaccount: bijvoorbeeld info@bouwbedrijfjanssen.nl.
  4. Voer het wachtwoord in. Deze heb je zelf gekozen toen je het e-mailadres aanvroeg.
  5. De beschrijving is de naam die je in de e-mail app van jouw iPhone of iPad ziet. Deze is automatisch ingevuld, gelijknamig aan E-mail. Je kunt de beschrijving veranderen indien gewenst.
  6. Klik op ‘Volgende‘.

Stap 3: Inkomende en Uitgaande e-mail

In het volgende scherm voer je alle gegevens in voor het ontvangen en verzenden van e-mail.

  1. Kies voor een IMAP
  2. Onder server voor inkomende post, vul je bij Hostnaam het volgende in: imap.nameweb.biz
  3. Voer bij gebruikersnaam je e-mailadres in.
  4. Voer je wachtwoord in. Dit is het wachtwoord dat je zelf gekozen hebt bij je bestelling.
  5. Voor de uitgaande e-mail vul je bij Hostnaam het volgende in: relay.nameweb.biz
  6. Voer ook hier bij gebruikersnaam je e-mailadres in.
  7. En bij wachtwoord in, je wachtwoord. Dit is het wachtwoord dat je zelf gekozen hebt bij je bestelling.
  8. Klik na het invullen op ‘Volgende‘.

Stap 4:

In het volgende scherm kan je aangeven welke gegevens je wilt synchroniseren.

  1. Schakel hier bijvoorbeeld de synchronisatie van Notities uit en klik op ‘Bewaar’.

Nu kun je e-mails ontvangen, maar je kunt ze nog niet versturen. iOS vult automatisch de poort voor de uitgaande mailserver voor je in. Helaas is dit vaak de verkeerde poort. Deze moet je dus nog controleren en indien nodig aanpassen.

Stap 5:

  1. Selecteer je aangemaakt account in Instellingen > Mail.
  2. Selecteer het e-mailaccount dat je zojuist hebt aangemaakt.
  3. Klik op account (met daarachter je e-mailadres)
  4. Selecteer de server onder server uitgaande post (relay.nameweb.biz)
  5. Selecteer de hoofdserver.

Stap 6:

In het scherm dat je nu ziet staat helemaal onderaan de server poort. Deze moet op 465 staan. Indien dit niet het geval is doe dan het volgende:

  1. Wijzig de server poort naar 465.
  2. Controleer de instellingen nog een keer. Deze staan vast goed ingesteld.
  3. Klik als je klaar bent op ‘Gereed‘.

Nadat iOS klaar is met het controleren van de instellingen (dit kan enkele minuten duren) kan je de e-mails ontvangen op je aangevraagde e-mailadres en natuurlijk ook e-mails verzenden.

Stap 1: Account toevoegen

We gebruiken de Gmail app om de e-mail in te stellen. Als je deze nog niet hebt dien je deze te downloaden in de Playstore.

  1. Open het app menu en selecteer de Gmail
  2. Kies in de app voor ‘Add an email address’.
  3. Selecteer in het volgende scherm de optie voor een ‘Personal (IMAP/POP)’ account. Klik op ‘Next‘.

Stap 2: Jouw gegevens invoeren

  1. Voer je e-mailadres in op het volgende scherm en kies niet voor ‘Next’ maar voor ‘Manual setup‘.
  2. Android wil nog zeker weten wat voor soort account je toe wil voegen. Kies hier voor ‘Personal (IMAP)‘.
  3. Klik op ‘Next‘.
  4. Voer je wachtwoord in. Dit is het wachtwoord dat je zelf gekozen hebt bij je bestelling.
  5. Klik op ‘Next‘.

Stap 3: Inkomende e-mail

  1. Vul je e-mailadres in.
  2. Voer je wachtwoord in. Dit is het wachtwoord dat je zelf gekozen hebt bij je bestelling.
  3. De server voor inkomende e-mail is ‘imap.nameweb.biz’.
  4. De poort voor inkomende e-mail is 993 en is als het goed is al ingevuld voor je.
  5. Beveiligingstype is SSL
  6. Klik op ‘Next‘.

Stap 4: Uitgaande e-mail

  1. Vul de server voor uitgaande e-mail in, dit is ‘relay.nameweb.biz’.
  2. De poort voor uitgaande e-mail is 465. Deze moet je aanpassen.
  3. Het beveiligingstype voor uitgaande e-mail is ‘SSL/TLS (Accept all certificates)‘.
  4. Voor het verzenden van e-mail dien je aan te melden op onze server. Hiervoor gebruik je uiteraard de gegevens van jouw e-mailaccount.
  5. Klik op ‘Next‘.
  6. Android controleert nu de gegevens die je hebt ingevuld.
  7. Als dit niet goed gaat controleer dan de instellingen voor de Uitgaande e-mail.

Stap 5: Overige instellingen

  1. Android vraagt je nu hoe vaak je wil dat er op e-mail gecontroleerd wordt. Hoe sneller, hoe eerder je nieuwe e-mails ook binnenkrijgt.
  2. Ook worden er een aantal opties gegeven van notificaties, synchronisatie en het downloaden van bijlages. Hier mag je invullen wat jij prettig vindt.
  3. Klik op ‘Next‘ als je hier klaar bent.
  4. Als laatste wordt je gevraagd om een naam aan het account te geven. Deze zie jij alleen.
  5. Jouw naam is de naam die je klanten ook zien. Vul hier je bedrijfsnaam in.
  6. Klaar? klik op ‘Next‘.

Je kan nu e-mail verzenden en ontvangen via jouw Android apparaat.

Stap 1: Account toevoegen

  1. Als je Mail opent kun je kiezen uit een aantal type accounts. Kies hier voor een ‘ander account‘.
  2. Is het niet je eerste account dat je toevoegt in Mail? Dan kun je naar de voorkeuren van Mail gaan. Op het tabblad accounts kun je dan op het plusje drukken om een extra account toe te voegen.

Stap 2: Jouw gegevens

  1. De ‘volledige naam’is de naam die de ontvanger van de e-mail als afzender ziet staan. Vul hier je eigen naam of bedrijfsnaam in.
  2. Het ‘e-mailadres’dat je invult is het e-mailadres dat je aan hebt gevraagd.
  3. Voer je wachtwoord in. Dit is het wachtwoord dat je zelf gekozen hebt bij je bestelling.

Stap 3: Inkomende e-mail

  1. Kies voor het type account ‘IMAP‘, dit zorgt ervoor dat je e-mail altijd op alle plekken gesynchroniseerd wordt.
  2. Gebruik onze e-mailserver ‘imap.nameweb.biz’.
  3. Vul je e-mailadres in.
  4. Voer je wachtwoord in. Dit is het wachtwoord dat je zelf gekozen hebt bij je bestelling.

Stap 4: Uitgaande e-mail

  1. De server voor de uitgaande post, de ‘SMTP-server’ is: relay.nameweb.biz.
  2. De gebruikersnaam is je e-mailadres.
  3. Voer je wachtwoord in. Dit is het wachtwoord dat je zelf gekozen hebt bij je bestelling.
  4. Klik op ‘Maak aan’.

Stap 1: Account toevoegen

  1. Klik vanuit het bureaublad op het Windows logo links onder in.
  2. Open de Mail
  3. Schuif (zonder te klikken) met de muis naar de rechterbovenhoek van het scherm en schuif vervolgens recht naar beneden. De makkelijke manier hiervoor is het gebruik van de toetsencombinatie WINDOWS+C.
  4. Klik in het scherm wat tevoorschijn komt voor ‘Instellingen‘.
  5. Klik in de instellingen op ‘Accounts‘.
  6. Klik in het volgende gedeelte op ‘Voeg een account toe‘.
  7. Kies er voor om een ‘Ander account’ toe te voegen.
  8. Selecteer IMAPen klik op ‘Verbinding maken‘.
  9. Bij het volgende scherm hoef je niets in te vullen. In plaats daarvan, klik op ‘Meer details weergeven‘.

Stap 2: Jouw gegevens invoeren

  1. Vul bij e-mailadres je e-mailadres in
  2. Vul bij gebruikersnaam hetzelfde e-mailadres in
  3. Voer je wachtwoord in. Dit is het wachtwoord dat je zelf gekozen hebt bij je bestelling.
  4. Server voor binnenkomende e-mail (IMAP) is: imap.nameweb.biz
  5. Poort 993
  6. Server voor uitgaande e-mail (SMTP) is: relay.nameweb.biz
  7. Poort 465
  8. Zorg dat de 3 vakjes zijn aangevinkt bij: Op de server voor uitgaande e-mail is SSL vereist, Op de server voor uitgaande e-mail is authenticatie vereist en Dezelfde gebruikersnaam en hetzelfde wachtwoord gebruiken om e-mail te verzenden en ontvangen
  9. Klik op ‘Verbinding maken’.

Is alles goed ingesteld? Dan zal je direct naar het Postvak In verwezen worden en je mail kunnen ontvangen en versturen. Wordt er een foutmelding weergegeven controleer dan een van de voorgaande stappen en probeer het opnieuw.

Stap 1: Technische gegevens

Inkomende e-mail:
server: imap.nameweb.biz
gebruikersnaam en wachtwoord vereist: Ja
gebruik SSL: Ja

Uitgaande e-mail:
server: relay.nameweb.biz
gebruikersnaam en wachtwoord vereist: Ja
gebruik SSL: ja

Stap 2: De e-mail instellen

  1. Open de Mail App van Windows 10
  2. Voeg een account toe via de ‘Account toevoegen‘ knop.
  3. Heb je al een account toegevoegd en wil je er nog 1 toevoegen, klik dan op Accounts en vervolgens op Account toevoegen (en ga verder naar stap 5)
  4. Heb je nog geen account toegevoegd en wil je er nu 1 toevoegen, klik dan op ‘Geavanceerde configuratie’ (het kan zijn dat je wat verder naar beneden moet scrollen)
  5. Klik op ‘Internet e-mail’
  6. Vul je volledige e-mailadres in (inclusief het deel achter @)
  7. Vul het wachtwoord van je e-mailadres in.
  8. In het veld ‘Accountnaam’ kan je een herkenningsnaam invullen zoals bijvoorbeeld “Werk”.
  9. Wat er in het veld ‘Berichten verzenden met deze naam’ wordt ingevuld krijgen de ontvangers van je e-mails te zien als afzender.
  10. Vul bij server voor inkomende e-mail het volgende in: ‘imap.nameweb.biz’ in.
  11. Selecteer bij accounttype ‘IMAP4’.
  12. Vul bij server voor uitgaande e-mail het volgende in: ‘relay.nameweb.biz’ in
  13. Zorg dat de volgende opties zijn aangevinkt:- Op de server voor uitgaande e-mail is authenticatie vereist
    – Zelfde accountgegevens gebruiken voor verzenden van e-mail
    – SSL vereisen voor inkomende e-mail
    – SSL vereisen voor uitgaande e-mail
  14. Klik op de knop “Aanmelden” om het account toe te voegen.
  15. Klik op ‘Gereed’

Let op

  1. Het wachtwoord is het wachtwoord dat je zelf gekozen hebt bij je bestelling.

Staat je vraag of antwoord er niet tussen?

Neem dan gerust contact met ons op. Van maandag tot en met vrijdag zijn wij bereikbaar van 8.30 uur tot 17.00 uur op telefoonnummer +31 (0)40 238 02 30. Je kunt natuurlijk ook altijd een mailtje sturen: info@raabworks.nl.